Chip tuning AUDI TT 2.0 TFSI 200 ,211,272, TDI 170km

Modyfikacji oprogramowania ,chiptuning AUDI TT 2.0 TFSI , oraz TDI CR 170 przez ŁG auto serwis .

POdniesienie mocy w audi TT 2.0 TFSI 8j z 200 do 232 ps

POdniesienie mocy w audi TT 2.0 TFSI 8j z 200 do 232 ps

W dniu dzisiejszym zakończyliśmy dwu miesięczny okres testowania samochodu poddanego Chip tuningowi w ŁG autoserwis.

Do testów użyliśmy naszego firmowego AUDI TT 8J z 2007 roku o przebiegu 95.000 kilometrów . Samochód jest wyposażony w silnik 2.0 TFSI który napedza przednią oś .Fabryczna moc 200 koni mechanicznych i 280 Nm rozpedzała samochód do 100 km/h katalogowo w ok 6,5 sekundy.Niby wydawać mogło sie ,że to zadowalający wynik ,ale ogólne odczucia były takie,że samochód nie jest aż tak bardzo dynamiczny jak zapewnia producent.Wcześniejszy model TT (który mielismy do testów) z chipowanym silnikiem 1,8 T ( ze 180-na 210 km) “chodził”  lepiej , niz standardowa dwustukonna dwulitrówka TFSI .Pojawiał się problem braku “dołu” ,oraz typowo benzynowa charakterystyka , która nakazywała kręcenie samochodu powyżej 3-4 tysięcy obrotów ,żeby samochód dobrze przyspieszał .Ten fakt ciągnął za sobą relatywnie większe spalanie w postaci 11-13 litrów na 100 kilometrów .

Jak przebiegł proces chipowania AUDI TT .

Chip tuning TT 8J 2.0 TFSI

Chip tuning TT 8J 2.0 TFSI

Standardowo nasza TT-tka na początku została poddana szczegółowej diagnostyce komputerowej, która potwierdziła pełna sprawność samochodu pod kątem elektroniki .Kolejnym etapem był przegląd typowo mechaniczny mający na celu sprawdzenie wszystkich układów samochodu.

Następnie przystąpiliśmy do ściągnięcia fabrycznego ustawienia jednostki sterującej . Po zmodyfikowaniu mapy ECU wgraliśmy ją do komputera silnika.Wszystko odbyło się bez najmniejszych problemów i trwało nie więcej niż godzinę.Nasze Audi chciało współpracować , co nie jest regułą ,ponieważ niektóre samochody potrzebują więcej czasu na to ,żeby poprawnie się komunikować z urządzeniami diagnostyczno – tuningowymi.

Efekty Chip tuningu w AUDI TT 8J 2.0 TFSI 200 (+32PS,+60Nm),211 ( +50 km + 40 Nm ), 2.0 TDI (+37 km,+70 Nm ) 

Pierwsze co rzuciło się nam w oczy w przypadku silnika 200 konnego to niesamowity przyrost momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów .Samochód stał się narowisty , pierwsze skojarzenia były takie

slide-21jakby dołem ciągnął jak jakiś nowoczesny 3 litrowy turbodiesel .Nadal jednak największą moc czuć w górnych zakresach obrotowych.W tym momencie TT-ka kręci się do ok 7000 obr/min.Wyraźnie zaznaczył się fakt nadmiaru mocy.Samochód zyskał dużo na dynamice.W praktyce ma się wrażenie jakby ktoś zdjął z masy auta z 500 kg.

W tym momencie w cyklu miejski nie ma potrzeby kręcenia samochodu pow 2500 obr/min , z uwagi na fakt ,że samochód jeździ bardzo dynamicznie w dolnych zakresach obrotowych.

“EFEKT +30/60” to jest właściwy bezpieczny standard dla większości samochodów poddanych chip tuningowi.

Wersja 211 km po chip tuningu uzykuje ok 260 km i 390 Nm

Wykres dla wersji 2.0 TFSI 211 km

CHIP-TUNING-VW-AUDI-SKODA-2.0-TFSI-211-STAGE-1

Wykres dla 2.0 TDI Common Rail 170 km

chip-tuning-audi-tt-2.0-TDI-CR-cfgb-170-8j-stage-1-207-km-421-nm-ladyga-krakow

chip-tuning-audi-tt-2.0-TDI-CR-cfgb-170-8j-stage-1-207-km-421-nm-ladyga-krakow

Spalanie po Chip Tuningu – zauważalny spadek !!

Początkowo byliśmy nastawieni na możliwość podniesienia spalania .Nic z tego – samochód w cyklu mieszanym ( 25 % trasa / 75 % jazda po Krakowie trasy nie dłuższe jednorazowo niż 10-15 kilometrów ) 9,7 l/100 km .Odczyt spalania ustaliliśmy metodą lania paliwa do pełna, przejechania odcinka testowego zakończonego kolejnym nalaniem paliwa i podzieleniem ilości przejechanych km przez ilość wlanej benzyny.

 

——————————————————————————————-

Umów się na jazdę próbną

Masz pytania , uwagi – dzwoń : 607-939-500 Łg autoserwis Kraków

Jeśli masz upatrzonego tunera od którego chciałbyś mieć oprogramowanie w swoim samochodzie, ale problemem jest duża odległość to zadzwoń do nas – postaramy się zaoferować Ci jego usługi u nas w warsztacie .

Comments are closed.