Brak mocy , turbodziura w 2.0 TFSI Vw-Audi-Seat-Skoda

Trafiło do nas Audi z silnikiem 2.0 TFSI ( po chip tuningu ) , w którym brakowało mocy przy predkościach pierburg zawór sterowania turbinąobrotowych silnika do 3 tysiecy obrotów.

Pierwotne objawy to delikatne,ledwo zauwazalne,krótkie szarpniecia i utrata mocy podczas przyspieszania na niższych predkościach obrotowych. Wyglądało to tak jakby na krótką chwilę turbina przestała pchać , po czym pozniej pracowała normalnie. Problem pogłębiał się wraz z czasem i wygladało to na potezna turbodziurę w zakresie 2-3 tysiący obrotów .Dodatkowy objaw to metaliczne świszczenie w momencie utraty mocy. Powyżej 3 tysiecy obrotów swiszczenie ustepowało ,a silnik pracował z pełną mocą .Dodatkowym problemem był fakt ,iż mimo wszystko nie był to objaw stały , lecz zdarzał się sporadycznie, 6-7 razy na 10 prób przyspieszeń .

Kolejny problem to fakt iż  samochód bezskutecznie próbowano naprawić w ASO Vw/AUDI , a ostateczna diagnoza postawiona przez ASO ” usterka może znajować się jeszcze w sterowniku – sterownik do wymiany ” Sugerowano uszkodzenie i nieprawidłowe działanie czujnika atmosferycznego znajdującego w sterowniku/komputerze .

Wgraliśmy seryjne mapy ( 200 koni ) i zaczeliśmy od  diagnostyki komputerowej ( na Hella Guttman Mega macs ) która wykazała żadnych błędów.

Turbosprężarka ,która w tym siniku jest bardzo prosto skonstruowana , nie ma zmiennej geometrii po sprawdzeniu okazała się sprawna .

Przeczyściliśmy i przepatrzyliśmy pod kątem szczelności układ dolotowy i czujniki , które były lekko zaolejone. Bez efektu .

Sprawdzilismy przepływkę – działa bez zarzutu.

AUDI ,VW 2.0 TFSI umiejscowienie rury dolotowej pomiedzy intercoolerem , a turbiną

AUDI ,VW 2.0 TFSI umiejscowienie rury dolotowej pomiedzy intercoolerem , a turbiną



Znaleźliśmy nieszczelność w rurze dolotowej znajdującej się pomiedzy turbiną , a intercoolerem i wymieniliśmy ją na nową( zobacz zdjęcie ponizej)  .Również bez efektu .

 

AUDI ,VW 2.0 TFSI pęknięta nieszczelna rura dolotowa

AUDI ,VW 2.0 TFSI pęknięta nieszczelna rura dolotowa

Postanowiliśmy jeszcze nie decydować się na wymiane sterownika ( zgodnie z sugestią ASO ) i szukać dalej .

Winowajcą okazał się zawór sterujący turbiną , który na pierwszy rzut oka wyglądał na sprawny.Zawór ten jest opisywany handlowo w nastepujący sposób: Elektryczny zawór recyrkulacji powietrza , Elektryczna pompa paliwa , Zawór bocznikowy przesuwny.

AUDI ,VW 2.0 TFSI oryginalny niesprawny zawór sterowania turbiną

AUDI ,VW 2.0 TFSI WINOWAJCA – niesprawny zawór sterowania turbiną

Zawór ten wymieniliśmy na nowy PIERBURG 7.01830.13.0 ( pasuje również do 1.4 TFSI ) i problem ustał . Moc wróciła !!

AUDI ,VW 2.0 TFSI Zawór sterowania turbiną PIERBURG 7.01830.13.0

AUDI ,VW 2.0 TFSI Zawór sterowania turbiną PIERBURG 7.01830.13.0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.