Usuwanie DPF / FAP Mercedes-Benz W169 CDI

Usuwamy filtry DPF ( czastek stałych w samochodach marki Mercedes z silnikami diesel CDI . Przykładowo dla Mercedesa A klasy W169 2.0 ( a 160 , a180 , a200 ) ,Vaneo, wyłaczenie filtra odbywa sie w nastepujacy sposób:

Pierwszym krokiem jest zgranie fabrycznego programu i zmodyfikowanie go tak,ze komputer widzi 100 % sprawnośc filta, oraz na czujnikach cisnienia przed i za filtrem  ma idealne parametry .

Kolejnym etapem jest wyciecie filtra fizycznie, poprzez opróżnienie puszki zawierającej filtr FAP z zawartości i ponowne zamkniecie tej puszki w taki sposób ,ze wglada jak nienaruszona co gwarantuje nam bezproblemowa wizytę na dowolnej stacji diagnostycznej .

Ostatnia rzecz to kontrolka filtra czastek stałych na zegarach . W praktyce bardzo rzadko zdarza sie tak ,ze po przeprowadzeniu czynnosci zwiazanych z usunieciem DPF kontrolka nadal sie swieci , mimo,ze sterownik nie pokazuje podczas diagnostyki zadnych bledów. W takim przypadku trzeba samochodem jezdzic normalnie i bez obaw i do ok . 500 kilometrów auto wykona test i kontrolkę samo zgasi. Jesli to nie nastąpi to konieczna jest wizyta w ASO , gdzie za ok 150 zł serwisant dokona procedury symulowanej wymiany filtra DPF i kontrolka gaśnie

Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi :

1) Pytanie Jaki jest koszt takiej KOMPLETNEJ usługi u Państwa ( usunięcie DPF  ), usunięcie fizyczne + wspawanie rury ( tłumika ) w pustą puszkę po DPF, podniesienie mocy, hamownia itp.
Koszt usługi zaczyna się od  1200 zł . W cenie Usunięcie DPF programowo 
i fizycznie ( ale nie poprzez wspawanie rury -tylko poprzez wyciągnięcie 
filtra i pozostawienie oryginalnej puszki - ma nie być widać ,
ze cos z DPF było robione) .za dopłatą mozemy wyłączyć zawór EGR - 
ktory predzej czy pozniej tez sie zepsuje .
Podniesienie mocy to koszt od 700 zł , hamownia w cenie ( od kwietnia 2014 ) .

2)Czy po takiej usłudze będzie funkcjonować kontrolka DPF, oraz czy DPF będzie widziany przez komputer serwisowy ( zależy mi na tym by nie było śladów ingerencji ) ??

Po usunieciu Dpf komputer widzi cały czas 100 % sprawnośc  filtra DPF .
Program jest zrobiony tak,ze z autem i czujnikami jest normalna komunikacja 
i diagnostyka . Zostaje cała tabela błędów - więc mozna jechac na serwis  
nawet do ASO . Aso moze ew.sprawdzic ,czy samochód miał wgrywane oprogramowanie 
, natomiast nie sprawdzi co było ew.zmieniane z prostej przyczyny - nie maja 
sprzętu do tak skomplikowanych odczytów.

Co do kontrolki na zegarach : 
Po sprawdzeniu ,ze samochód poprawnie działa dokonujemy zgaszenia kontrolki 
( poprzez zrobienie programowo wymiany filtra na nowy) jednym z najlepszych 
obecnie interfejsów diagnostycznych dostepnych na rynku : HELLA GUTTMAN .

3)Czy wykonując powyższe czynności uniknę kłopotliwego dopalania a tym samym zwiększania poziomu oleju,

Tak, poprawne usunięcie DPF gwarantuje ,ze samochod nie bedzie wypalał filtra , 
oraz nie bedzie przybywało oleju

4) Jak kształtuje się ewentualna gwarancja na taką usługę u Państwa;

3 lata gwarancji , oraz ubezpieczenie naprawy :
http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/ubezpieczenie-czesci-i-napraw/
dostanie Pan taki certyfikat : 
http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/gwarancje/
oto rekomendacja portalu dobry mechanik : 
http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/rekomendacje-oni-nam-zaufali/

5) Jak będzie wyglądało ewentualne zużycie paliwa po takim zabiegu przy założeniu obecnej eksploatacji  czy podwyższenie mocy+momentu obrotowego znacząco je zmieni, jakie mniej więcej parametry można bezpiecznie osiągnąć podnosząc moc + moment.

Spalanie nie powinno podniesc sie , najczesciej obserwowany jest spadek 
spalania .

Dla przykładu audi TT 2.0 tfsi po chipie + 32 konie spala mniej o ok litr ,
 bmw 520 po identycznym podniesieniu mocy spala o 0,5 - 1 litr mniej .
Mowie o konkretnych przypadkach : samochodach , ktore mamy w ciaglej , 
codziennej eksploatacji . BMW ma chip od 2011 lat , audi od roku 2012

Moc i moment podnosimy bezpiecznie o ok 20% w zaleznosci od tego jak sobie 
zyczy klient.
Taka modyfikacja nie wplywa na zuzycie silnika i podzespołów

6) czy w przypadku tuningu jest możliwość ewentualnej, późniejszej zmiany – tzn powrotu do wartości wyjściowych ( gdyby np zuźycie paliwa było nieakceptowalne )

oczywiscie - mozemy zrobic wersję samego DPF , oraz:  DPF , chip , EGR . 
W razie potrzeby wystarczy do nas podjechać ,a my dokonamy zmiany oprogramowania 
- odpłatnie .

7) czy samochód będzie kopcił ? nieraz widziałem na drodze samochody mocno dymiące , az do tego stopnia ze miały okopcone zderzaki

Samochód nie będzie kopcił , ale jedynie może puścić "dymka " -
tak jak to diesel ma w zwyczaju . Nie ma mowy ,zeby sprawny samochód 
z poprawnie usuniętym filtrem cząstek stałych , lub chiptuningiem 
kopcił .

Comments are closed.