Usuwanie FAP,DPF Mitsubishi Pajero DiD , 1.9 , 3.2

Usuwamy filtry DPF ( czastek stałych w samochodach marki Mitsubishi z silnikami diesel DiD . Przykładowo dla Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 170 ps wyłaczenie filtra odbywa sie w nastepujacy sposób:

Pierwszym krokiem jest zgranie fabrycznego programu i zmodyfikowanie go tak,ze komputer widzi 100 % sprawnośc filta, oraz na czujnikach cisnienia przed i za filtrem  ma idealne parametry .

Kolejnym etapem jest wyciecie filtra fizycznie, poprzez opróżnienie puszki zawierającej filtr FAP z zawartości i ponowne zamkniecie tej puszki w taki sposób ,ze wyglada jak nienaruszona co gwarantuje nam bezproblemowa wizytę na dowolnej stacji diagnostycznej .

Ostatnia rzecz to kontrolka filtra czastek stałych na zegarach . Zdarza sie tak ,ze po przeprowadzeniu czynnosci zwiazanych z usunieciem DPF kontrolka nadal sie swieci , mimo,ze sterownik nie pokazuje podczas diagnostyki zadnych bledów. W takim przypadku trzeba samochodem jezdzic normalnie i bez obaw i do ok . 500 kilometrów auto wykona test i kontrolkę samo zgasi. Jesli to nie nastąpi to konieczna jest wizyta w ASO , gdzie za ok 150 zł serwisant dokona procedury symulowanej wymiany filtra DPF i kontrolka gaśnie . Na dzień dzisiejszy jednak posiadamy możliwość zgaszenia tej kontrolki , więc oddając nam samochód na usuniecie dpf otrzymacie Państwo z powrotem samochód , w ktorym kontrolka swiecic nie bedzie .

Najczęstsze pytania i odpowiedzi :

1) Pytanie Jaki jest koszt takiej KOMPLETNEJ usługi u Państwa ( usunięcie DPF +podniesienie mocy ), usunięcie fizyczne + wspawanie rury ( tłumika ) w pustą puszkę po DPF, podniesienie mocy, hamownia itp.
Koszt usługi zaczyna się od  2400 zł . W cenie Usunięcie DPF programowo i fizycznie ( ale nie poprzez wspawanie rury -tylko poprzez wyciągnięcie filtra i pozostawienie oryginalnej puszki - ma nie być widać ,ze cos z DPF było robione) .za symboliczną dopłatą mozemy wyłączyć zawór EGR - ktory predzej czy pozniej tez sie zepsuje

2)Czy po takiej usłudze będzie funkcjonować kontrolka DPF, oraz czy DPF będzie widziany przez komputer serwisowy ( zależy mi na tym by nie było śladów ingerencji ) ??

Po usunieciu Dpf komputer widzi cały czas 100 % sprawnośc  filtra DPF .Program jest zrobiony tak,ze z autem i czujnikami jest normalna komunikacja i diagnostyka . Zostaje cała tabela błędów - więc mozna jechac na serwis  nawet do ASO . Aso moze ew.sprawdzic ,czy samochód miał wgrywane oprogramowanie , natomiast nie sprawdzi co było ew.zmieniane z prostej przyczyny - nie maja sprzętu do tak skomplikowanych odczytów.

Co do kontrolki na zegarach : Pod koniec zeszłego roku robilismy dokladnie takie samo Pajero jak Pańskie .Po usunieciu Dpf kontrolka nadal swieciła na zegarach ( prosze zobaczyc tutaj video z jazdy probnej : https://www.facebook.com/photo.php?v=271719886317214&set=vb.122210697926749&type=2&theater
Po sprawdzeniu ,ze samochód poprawnie działa dokonujemy zgaszenia kontrolki ( poprzez zrobienie programowo wymiany filtra na nowy) jednym z najlepszych obecnie interfejsów diagnostycznych dostepnych na rynku : HELLA GUTTMAN .

3)Czy wykonując powyższe czynności uniknę kłopotliwego dopalania a tym samym zwiększania poziomu oleju,

Tak, poprawne usunięcie DPF gwarantuje ,ze samochod nie bedzie wypalał filtra , oraz nie bedzie przybywało oleju

4) Jak kształtuje się ewentualna gwarancja na taką usługę u Państwa;

3 lata gwarancji , oraz ubezpieczenie naprawy :http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/ubezpieczenie-czesci-i-napraw/
dostanie Pan taki certyfikat : http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/gwarancje/
oto rekomendacja portalu dobry mechanik : http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/rekomendacje-oni-nam-zaufali/

5) Jak będzie wyglądało ewentualne zużycie paliwa po takim zabiegu przy założeniu obecnej eksploatacji ( obecnie jakieś 12-13/100 km, większość w mieście ) czy podwyższenie mocy+momentu obrotowego znacząco je zmieni, jakie mniej więcej parametry można bezpiecznie osiągnąć podnosząc moc + moment.

Spalanie nie powinno podniesc sie , najczesciej obserwowany jest spadek spalania .

Dla przykładu audi TT 2.0 tfsi po chipie + 32 konie spala mniej o ok litr , bmw 520 po identycznym podniesieniu mocy spala o 0,5 - 1 litr mniej .
Mowie o konkretnych przypadkach : samochodzie moim i zony , ktore mamy w ciaglej , codziennej eksploatacji . BMW ma chip od 3 lat , audi od roku.

Silnik pracuje bardziej na powietrzu , oraz ma wydłuzony czas i zmieniony kat wtrysku.
Moc i moment podnosimy bezpiecznie o ok 30-35 koni oraz 60-80  Nm w zaleznosci od tego jak sobie zyczy klient.
Taka modyfikacja nie wplywa na zuzycie silnika i podzespołów

6) czy w przypadku tuningu jest możliwość ewentualnej, późniejszej zmiany – tzn powrotu do wartości wyjściowych ( gdyby np zuźycie paliwa było nieakceptowalne )

oczywiscie - mozemy zrobic wersję samego DPF , oraz:  DPF , chip , EGR .

 

 

Comments are closed.