Usuwanie i wymiana zaworów EGR Kraków 607-939-500

 

EGR Exhaust Gas Recirculation ) to jest zawór recyrkulacji spalin, którego zadaniem jest obniżenie ilości emisji tlenków azotu w spalinach. Układ ten działa w następujacy sposób : niedopalone spaliny po raz kolejny wprowadzane są do kolektora ssącego, co zmniejsza emisję tlenków azotu (NOx). Ilość spalin które powracają do wyłączanie EGR Krakówkolektora ssącego zależy od bieżącego obciążenia silnika, gdy obciażenie jest zwiększone to zawór EGR przymyka się.Kompletne zamknięcie nastepuje w ok. 2,5- ponad 3 tyś obr.

Zawór EGR w praktyce to dla właściciela samochodu przyczyna wielu problemów i niesprawności silnika. Awaria układu, najczęściej polega na zawieszeniu się EGRa w pozycji otwartej co można porównać do rozszczelnienia układu dolotowego. Auto zaczyna bardzo mocno kopcić, jednostka sterująca ECU ( komputer ) przechodzi w awaryjny tryb pracy, czasem występują problemy z odpaleniem silnika, bądź gaśnie on zaraz po jego włączeniu. W pojazdach z DPF (filtrem cząstek stałych) awaria EGR może doprowadzić do zapchania filtra, a czasami uszkodzić go nieodwracalnie. Kolejną niedogodnością spowodowaną przez EGR jest zabrudzanie układu dolotowego.

Analogicznie jak w przypadku filtra DPF, zawór EGR najbardziej daje sie we znaki samochodom użytkowanym w mieście.

Gdy niesprawny zawór EGR zaczyna dawać znać o sobie,a od co jakiś czas pojawia się błąd P0400  to w pierwszej kolejności można go wyczyść ze mazi,Naprawa zaworu recyrkulacji spalin kraków jakią jest ubrudzony gdyż nadmiar nagaru  sadzowo-olejowego może spowodować zacinanie się układu. Jeżeli jednak zawór kwalifikuje się wyłącznie do wymiany trzeba zadecydować o rodzaju naprawy, mając do wyboru kilka rozwiązań:

- nowy zawór EGR(ceny od 500 do 1500zł) plus koszt wymiany

Zalecamy aby kupowali Państwo  nowe zawory EGR, wyłącznie od zaufanego dostawcy lub w serwisie. Zakup używki EGRa to duże ryzyko, może będzie działał sprawnie, a może będzie sprawiał jeszcze większe kłopoty niż aktualnie zamontowany.

– wyłączenie w komputerze (300-600zł) i zaślepienie EGR

W bardziej leciwych modelach samochodów wystarczy zaślepić rurę prowadząca od usuwanie EGR Krakówkolektora wydechowego do zaworu EGR, ale w nowszych samochodach oprócz zamknięcia przepływu spalin trzeba wyłączyć go również programowo w jednostce sterującej silnikiem. Po modyfikacji nie pojawią się błędy i silnik będzie działał w normalnym trybie pracy.

– regeneracja zaworu EGR (ok 100-300zł)

Według nas regeneracja zaworu EGR to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Z naszych obserwacji wynika, że znakomita część zregenerowanych  EGR działa poprawnie tylko przez kilkadziesiąt dni użytkowania samochodu, po tym czasie problem powraca. Uznajemy takie rozwiązanie jako doraźne i pozbawione sensu, dlatego też nie oferujemy takich usług .

 

Szczegółowe informacje na temat naprawy zaworu EGR uzyskacie Państwo od naszych mechaników pod numerem 607-939-500 Kraków Ul.Półłanki 30 .

Optymalne efekty w postaci wyraźnej poprawy dynamiki i zmniejszenia spalania od 0,5 do 2 litrów na 100 kilometrów daje wyłaczenie zaworu EGR , wraz z usunięciem filtra cząstek stałych i ECO-tuningiem .

——————————————————————————————-

 

Acura
Alfa Romeo
Aro
Aston Martin
Audi
Austin
Barkas
Bedford
Bentley
BMW
Bugatti
Buick
Cadillac
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
Daewoo
Daf
Daihatsu
Dodge
Eagle
Ferrari
Fiat
Ford
FSO
Gaz
Geo
GMC
HDPIC
Honda
Hummer
Hyundai
IFA
Infiniti
Innocenti
Isuzu
Iveco
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Lamborghini
Lancia
Land Rover
LDV
Lexus
Lincoln
Lublin
Łada
Maruti
Maserati
Maybach
Mazda
Melex
Mercedes
Mercury
MG
Mikrus
Mini
Mitsubishi
Moskwicz
Nissan
NSU
Nysa
Oldsmobile
Oltcit
Opel
Peugeot
Plymouth
Polonez
Pontiac
Porsche
Proton
Renault
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Sam
Saturn
Seat
Skoda
Smart
Ssang Yong
Subaru
Suzuki
Syrena
Talbot
Tarpan
Tatra
Tavria
Toyota
Trabant
TVR
Uaz
Volkswagen
Volvo

 

Comments are closed.