Usuwanie DPF, FAP, filtra cząstek stałych

NA czym polega usuwanie DPF  -filtra cząstek stałych?      usuwanie dpf kraków
 
 
 
DPF (Diesel Particulate Filter)jest to Filtr cząstek stałych znajdującym się w układzie wydechowym, wyglądającym podobnie jak katalizator. DPF / DFP Występuje w zarówno w samochodach osobowych jak i w dostawczych
Ten filtr zaprojektowano po to, żeby kompletnie wyeliminować ze spalin  pył lub sadzę, co ma na celu produkować czystsze spaliny. Mechanicy i kierowcy są zgodni , filtry cząstek stałych  sprawiają o wiele więcej więcej kłopotów, niż realnie przynoszą pożytku.
Warto również zauważyć, że nie jest obecnie wymagane prawnie w Polsce by auta przechodziły test na posiadanie działającego filtra cząstek stałych podczas przeglądów rejestracyjnych

Na czym dokładnie polega cała operacja usuniecia problemu z zapchanym filtrem?

W większości przypadków możliwe jest usunięcie poprzez pozbycie się fizycznie wkładu ( patrz zdjęcie poniżej ) filtra cząstek stałych z wydechu .
Operacje przeprowadzamy w taki sposób ,że obudowa filtra cząstek stałych wygląda od spodu na nienaruszoną.

usuwanie filtra cząstek stałych kraków

Aby zakończyć całą operację, nasz mechanik podłącza interfejs do do ECU samochodu ( do sterownika/komputera samochodowego)  aby dokonać ostatecznych korekt polegających na wyłączeniu obsługi dpf w sterowniku .
filtr dpf
Jakie są korzyści z usunięcia?

Istnieje wiele korzyści z usunięcia filtra DPF z auta.
-zwiększenie mocy silnika ,
-szybszą reakcję na naciśnięcie pedału gazu ,
-obniżenie zużycie paliwa,
-wydłużenie przebiegów silnika i podzespołów tj. turbina
Nasza usługa eliminuje duże koszty wymiany , gdy przestanie on należycie działać , nie mówiąc już o utrudnieniach i innych kosztach napraw jakie są związane z utrzymaniem filtra cząstek stałych DPF w pojeździe.
Do utrudnień należy zaliczyć np. konieczność cyklicznych przejażdźek po autostradzie mających na celu „przepalenie ” filtra  , ew. wizyt w serwisie podczas których tracimy masę pieniędzy i czasu na jego „przetkanie”
 
usuwanie filtrów dpf kraków
BEZPIECZEŃSTWO / Gwarancja
Wszystkie nasze programy do usuwania DPF dostarczane są z 3 letnią gwarancją. Sczytujemy też oryginalne oprogramowanie , na wypadek jeśli Państwo zechcieli by kiedyś ponownie wmontować do swojego samochodu filtr cząstek stałych.
Jesteśmy warsztatem ubezpieczonym .

Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi :

1) Pytanie Jaki jest koszt takiej KOMPLETNEJ usługi u Państwa ( usunięcie DPF  ), usunięcie fizyczne + wspawanie rury ( tłumika ) w pustą puszkę po DPF, podniesienie mocy, hamownia itp.
Koszt usługi zaczyna się od  1200 zł . W cenie Usunięcie DPF programowo 
i fizycznie ( ale nie poprzez wspawanie rury -tylko poprzez wyciągnięcie 
filtra i pozostawienie oryginalnej puszki - ma nie być widać ,
ze cos z DPF było robione) .za dopłatą mozemy wyłączyć zawór EGR - 
ktory predzej czy pozniej tez sie zepsuje .
Podniesienie mocy to koszt od 700 zł , hamownia w cenie ( od kwietnia 2014 ) .

2)Czy po takiej usłudze będzie funkcjonować kontrolka DPF, oraz czy DPF będzie widziany przez komputer serwisowy ( zależy mi na tym by nie było śladów ingerencji ) ??

Po usunieciu Dpf komputer widzi cały czas 100 % sprawnośc  filtra DPF .
Program jest zrobiony tak,ze z autem i czujnikami jest normalna komunikacja 
i diagnostyka . Zostaje cała tabela błędów - więc mozna jechac na serwis  
nawet do ASO . Aso moze ew.sprawdzic ,czy samochód miał wgrywane oprogramowanie 
, natomiast nie sprawdzi co było ew.zmieniane z prostej przyczyny - nie maja 
sprzętu do tak skomplikowanych odczytów.

Co do kontrolki na zegarach : 
Po sprawdzeniu ,ze samochód poprawnie działa dokonujemy zgaszenia kontrolki 
( poprzez zrobienie programowo wymiany filtra na nowy) jednym z najlepszych 
obecnie interfejsów diagnostycznych dostepnych na rynku : HELLA GUTTMAN .

3)Czy wykonując powyższe czynności uniknę kłopotliwego dopalania a tym samym zwiększania poziomu oleju,

Tak, poprawne usunięcie DPF gwarantuje ,ze samochod nie bedzie wypalał filtra , 
oraz nie bedzie przybywało oleju

4) Jak kształtuje się ewentualna gwarancja na taką usługę u Państwa;

3 lata gwarancji , oraz ubezpieczenie naprawy :
http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/ubezpieczenie-czesci-i-napraw/
dostanie Pan taki certyfikat : 
http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/gwarancje/
oto rekomendacja portalu dobry mechanik : 
http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/rekomendacje-oni-nam-zaufali/

5) Jak będzie wyglądało ewentualne zużycie paliwa po takim zabiegu przy założeniu obecnej eksploatacji  czy podwyższenie mocy+momentu obrotowego znacząco je zmieni, jakie mniej więcej parametry można bezpiecznie osiągnąć podnosząc moc + moment.

Spalanie nie powinno podniesc sie , najczesciej obserwowany jest spadek 
spalania .

Dla przykładu audi TT 2.0 tfsi po chipie + 32 konie spala mniej o ok litr ,
 bmw 520 po identycznym podniesieniu mocy spala o 0,5 - 1 litr mniej .
Mowie o konkretnych przypadkach : samochodach , ktore mamy w ciaglej , 
codziennej eksploatacji . BMW ma chip od 2011 lat , audi od roku 2012

Moc i moment podnosimy bezpiecznie o ok 20% w zaleznosci od tego jak sobie 
zyczy klient.
Taka modyfikacja nie wplywa na zuzycie silnika i podzespołów

6) czy w przypadku tuningu jest możliwość ewentualnej, późniejszej zmiany – tzn powrotu do wartości wyjściowych ( gdyby np zuźycie paliwa było nieakceptowalne )

oczywiscie - mozemy zrobic wersję samego DPF , oraz:  DPF , chip , EGR . 
W razie potrzeby wystarczy do nas podjechać ,a my dokonamy zmiany oprogramowania 
- odpłatnie .

7) czy samochód będzie kopcił ? nieraz widziałem na drodze samochody mocno dymiące , az do tego stopnia ze miały okopcone zderzaki

Samochód nie będzie kopcił , ale jedynie może puścić "dymka " -
tak jak to diesel ma w zwyczaju . Nie ma mowy ,zeby sprawny samochód 
z poprawnie usuniętym filtrem cząstek stałych , lub chiptuningiem 
kopcił . 
Poniżej przedstawiamy pomiar wartości zadymienia ze stacji 
diagnostycznej. Mierzone było BMW 530 D z 2003 r. w którym usunięty 
został DPF oraz została podniesiona moc do 250 PS .
Momentu dołożyliśmy 70 Nm .
Wartość zadymienia w samochodach do 2008 r dopuszczalna w Polsce to 0.30 .
Nasz testowany egzemplarz uzyskał prawie 4 razy lepszy wynik ( 0.08).
Spełnił też normy dla samochodów po 2008 ( norma to 0.15 ) .

pomiAR ZADYMIENIA BMW 530 D PO CHIP TUNINGU I USUNIECIU DPF , ORAZ REGENERACJI TURBINY

 

 Masz problem z niesprawnie działającym filtrem cząstek stałych DPF w swoim samochodzie ?? 

nie zwlekaj i zadzwoń do nas 607-939-500 ŁG auto serwis  ( Os.Złocień /Bieżanów ). Ul Półłanki 30 Kraków

No Comments Yet.

Add your comment