Usuwanie DPF- najpopularniejsze pytania i odpowiedzi
Gdzie usuwać DPF Wszędzie tam , gdzie zajmują się tym na poważnie
Zanim podejmiesz decyzję o usunięciu DPF to warto zadać warsztatowi kilka pytań o:
1) sprzęt – czy jest to kabelek z allegro , czy Certyfikowany oryginalny sprzęt . Jesli certyfikowany , to poproście o numer klienta, lub inne potwierdzenie na sprzęt
2) oprogramowanie – analogicznie – zapytajcie czy serwis pracuje na oryginalnym software, czy na darmowym lub kradzionym z netu . Poważne programy najczęściej działaja na donglu i on-line . Poproście o dowód legalności.
3) gwarancję i jej warunki
4) ubezpieczenie warsztatu.
5) komputerowy sprzęt diagnostyczny – czy oryginał (Hella Guttmann itp ) , może cos dedykowanego dla Twojej marki
6) czy jest na pokładzie warsztatu jakiś doświadczony elektronik i mechanik , w razie gdy podczas prac wyjdzie jakiś problem.
7) jesli długo jeździliscie z zapchanym DPF zapytajcie ,czy jest możliwość sprawdzenia turbiny, i mocy na hamowni.
Nie dajcie się namówić na wstawienie przelotki zamiast oryginalnej puszki,bo może być problem na przeglądzie .
Zamówcie kompleksową usługę . Zeby później nie jeździć od mechanika do elektronika.
Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi :
1) Pytanie Jaki jest koszt takiej KOMPLETNEJ usługi u Państwa ( usunięcie DPF ), usunięcie fizyczne + komputerowe , podniesienie mocy, hamownia itp.
Koszt usługi zaczyna się od 200-600 zł za usunięcie fizyczne oraz 800 zł za modyfikacje oprogramowania. .za dopłatą mozemy wyłączyć zawór EGR – ktory predzej czy pozniej tez sie zepsuje . Podniesienie mocy to koszt od 500 zł , hamownia w cenie ( od kwietnia 2014 ) .
2)Czy po takiej usłudze będzie funkcjonować kontrolka DPF, oraz czy DPF będzie widziany przez komputer serwisowy ( zależy mi na tym by nie było śladów ingerencji ) ??
Po usunieciu Dpf komputer widzi cały czas 100 % sprawnośc filtra DPF . Program jest zrobiony tak,ze z autem i czujnikami jest normalna komunikacja i diagnostyka . Zostaje cała tabela błędów – więc mozna jechac na serwis nawet do ASO . Aso moze ew.sprawdzic ,czy samochód miał wgrywane oprogramowanie , natomiast nie sprawdzi co było ew.zmieniane z prostej przyczyny – nie maja sprzętu do tak skomplikowanych odczytów. Co do kontrolki na zegarach : Po sprawdzeniu ,ze samochód poprawnie działa dokonujemy zgaszenia kontrolki ( poprzez zrobienie programowo wymiany filtra na nowy) jednym z najlepszych obecnie interfejsów diagnostycznych dostepnych na rynku : HELLA GUTTMAN lub dedykowaną serwisówką ASO
3)Czy wykonując powyższe czynności uniknę kłopotliwego dopalania a tym samym zwiększania poziomu oleju,
Tak, poprawne usunięcie DPF gwarantuje ,ze samochod nie bedzie wypalał filtra , oraz nie bedzie przybywało oleju
4) Jak kształtuje się ewentualna gwarancja na taką usługę u Państwa;
3 lata gwarancji , oraz ubezpieczenie naprawy : http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/ubezpieczenie-czesci-i-napraw/ dostanie Pan taki certyfikat : http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/gwarancje/ oto rekomendacja portalu dobry mechanik : http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/rekomendacje-oni-nam-zaufali/
5) Jak będzie wyglądało ewentualne zużycie paliwa po takim zabiegu przy założeniu obecnej eksploatacji czy podwyższenie mocy+momentu obrotowego znacząco je zmieni, jakie mniej więcej parametry można bezpiecznie osiągnąć podnosząc moc + moment.
Spalanie nie powinno podniesc sie , najczesciej obserwowany jest spadek spalania .
6) czy w przypadku tuningu jest możliwość ewentualnej, późniejszej zmiany – tzn powrotu do wartości wyjściowych ( gdyby np zuźycie paliwa było nieakceptowalne )
oczywiscie – mozemy zrobic wersję samego DPF , oraz: DPF , chip , EGR . W razie potrzeby wystarczy do nas podjechać ,a my dokonamy zmiany oprogramowania – odpłatnie .
7) czy samochód będzie kopcił ? nieraz widziałem na drodze samochody mocno dymiące , az do tego stopnia ze miały okopcone zderzaki
Samochód nie będzie kopcił , ale jedynie może puścić “dymka ” – tak jak to diesel ma w zwyczaju . Nie ma mowy ,zeby sprawny samochód z poprawnie usuniętym filtrem cząstek stałych , lub chiptuningiem kopcił . Poniżej przedstawiamy pomiar wartości zadymienia ze stacji diagnostycznej. Mierzone było BMW 530 D z 2003 r. w którym usunięty został DPF oraz została podniesiona moc do 250 PS . Momentu dołożyliśmy 70 Nm . Wartość zadymienia w samochodach do 2008 r dopuszczalna w Polsce to 0.30 . Nasz testowany egzemplarz uzyskał prawie 4 razy lepszy wynik ( 0.08). Spełnił też normy dla samochodów po 2008 ( norma to 0.15 ) .