Nie eksperymentuj podczas wymiany oleju w silniku swojego samochodu
Na pytania naszych klientów, jaki olej wybrać do wymiany w silniku swojego samochodu odpowiadamy – najlepiej wymieniać olej jednego rodzaju i producenta .
Jeśli samochód przez cały czas jeździł na syntetyku, i nie dało się zauważyć żeby go ubywało pomiędzy przebiegiem od-do następnej wymiany oleju, to przy kolejnej wymianie powinien wymienić olej na dokładnie taki sam jak dotychczas. Tej zasady generalnie można się trzymać w przypadku innych rodzajów oliwy. Jeśli nie ubywa, to nie zmieniamy oleju na olej o innych właściwościach . W miarę zużycia i eksploatacji zmiana oleju (rodzaj) jest możliwa , lecz tylko z oleju rzadszego na gęstszy. Np. olej Syntetyczny zmieniamy na olej półsyntetyczny , olej półsyntetyczny na olej mineralny .Nie polecamy wymieniać oleju z gęstszego na rzadszy,ponieważ rzadszy olej może wypłukać z silnika nagromadzony nagar i doprowadzić do uszkodzenia silnika skutkiem czego mogą uszkodzić się np.panewki wału korbowego , lub pierścienie na tłokach. 
Ważne!! Podczas zakupu samochodu zawsze należy ustalić na jaki olej wymieniał poprzedni właściciel .
Wymiana oleju w silniku zasilanym gazem LPG ( z instalacją gazową )
Wytwórcy olejów nakłaniają kierowców, żeby używali do wymiany oleju w silnikach na gaz produktów specjalnie do tego przeznaczonych argumentując wyższymi temperaturami pracy takich silników. Warto nadmienić też ,że gaz jest mniej płynny od benzyny. Da się zauważyć coraz więcej olejów specjalnych służących do wymiany w silnikach zasilanych LPG. Opinie, co do tego, czy warto używać specjalistycznego oleju do wymiany oleju w silniku , są różne. Jeden z naszych mechaników , pracujący poprzednio w serwisie instalacji LPG z 20-letnim doświadczeniem twierdzi,iż nie istnieje konieczność wymiany oleju i eksploatacji samochodu na olejach dedykowanych da aut na gaz. Samochody zalewano i wymieniano olej na standardowy/zalecany olej przeznaczony do danego samochodu przez producenta.
Wymiana oleju w silniku na mineralny .
Nasi mechanicy utrzymują ,iż należy jak najdłużej wymieniać olej na syntetyczny,lub wymieniać olej na półsyntetyczny. Z reguły przebieg , przy którym zmienia się olej na mineralny to nie mniej niż 200-250 tysięcy kilometrów, ale warto zaznaczyc ,ze nie jest to reguła , ponieważ widzieliśmy silniki w których można było wymieniać olej po przebiegach 300 tyś kilometrów i więcej. Podstawowym kryterium zmiany/wymiany oleju w silniku na olej półsyntetyczny, lub olej mineralny jest stan jednostki napędowej .
wymiana oleju w silnikach diesla
Producenci olejów produkują specjalne oleje z przeznaczeniem do wymiany w silnikach na olej napędowy.
Najłatwiej dobrać go do starego silnika. Tu zazwyczaj poleca się te gęstsze, czyli 15W40 i 10W40. W przypadku nowoczesnych jednostek sprawa jest trudniejsza. Te wyposażone w filtry cząstek stałych wymagają smarowania nowoczesnymi olejami niskopopiołowymi.
Są też silniki z pompowtryskiwaczami , w których praktycznie w żadnym wypadku nie należy wymieniać oleju na mineralny , bo olej mineralny jest dużo gęstszy i szczególnie w okresie zimowym czasem może sprawiać problemy z odpaleniem silnika. A zanim po rozruchu poprawnie zacznie smarować silnik, mija jakiś czas, co przyspiesza jego zużycie .Do wymiany oleju w silnikach z pompo wtryskami poleca się te o specyfikacji 505-01 z uszlachetniaczami. Nie oszczędzajmy na wymianie oleju, bo koszt ewentualnej naprawy pompowtryskiwaczy jest wysoki.
uwagi na temat wymany oleju samochodowego
1.nie wiesz, jakiego oleju do wymiany używał poprzedni właściciel twojego samochodu ?
-przed następną wymianą oleju zleć naszemu mechanikowi ocenę stanu silnika. Jeśli nie wykryje przedmuchów i wycieków, kup olej droższy, syntetyczny lub najlepiej półsyntetyczny. Od mineralnego różnią się tym że znakomicie pracują w szerszym przedziale temperatur i lepiej smarują silnik.
2.Co powoduje , że zaczyna ubywać oleju między okresowymi wymianami oleju?
– nieszczelności w silniku – wycieki np. poprzez simering lub/i uszczelki
– zużyty układ tłokowo-korbowy lub zużycie uszczelniaczy zaworów
– awaria turbosprężarki. Wtenczas turbina wyrzuca olej silnikowy do układu wydechowego
3.Oleje z beczki ?
Coraz więcej warsztatów sprzedaje oleje z beczki, które są ciut tańsze od pakowanych w mniejsze opakowania. Jeśli jest faktycznie taniej i masz zaufanie do warsztatu to zdecyduj się na wymianę na taki olej . My preferujemy wymianę oleju na olej z mniejszych opakowań , bo można zostawić sobie trochę oleju na “dolewkę”
4.Wymiana oleju metodą wysysania
posiadamy sprzęt do wymiany oleju metodą wysysania,ale nie w każdym samochodzie da się wymienić olej tą metodą
Jeśli masz jakiekolwiek pytania , bądź chciałbyś umówić się z nami na wymianę oleju i filtra w swoim samochodzie to prosimy o kontakt z naszym mechanikiem pod numerem
607-939-500 . ŁG auto serwis Kraków ul.Półłanki 30
Zobacz też pełną listę marek samochodów , w których wymieniamy olej silnikowy i filtr oleju :
1 |
 |
BUGATTI |
Europa |
V6.10 |
2 |
 |
BENTLEY |
Europa |
V6.10 |
3 |
 |
MAYBACH |
Europa |
V7.50 |
4 |
 |
VAUXHALL |
Europa |
V5.00 |
5 |
 |
ALFA ROMEO |
Europa |
V2.10 |
6 |
 |
LANCIA |
Europa |
V2.10 |
7 |
 |
ABARTH |
Europa |
V2.10 |
8 |
 |
FIAT |
Europa |
V2.10 |
9 |
 |
SAAB |
Europa |
V2.00 |
10 |
 |
BENZ_SPRINTER |
Europa |
V3.50 |
|
|
|
|
|
11 |
 |
JAGUAR |
Europa |
V3.00 |
12 |
 |
CITROEN |
Europa |
V7.00 |
13 |
 |
SMART |
Europa |
V3.50 |
14 |
 |
VOLVO |
Europa |
V5.60 |
15 |
 |
VW |
Europa |
V6.10 |
16 |
 |
SKODA |
Europa |
V6.10 |
17 |
 |
SEAT |
Europa |
V6.10 |
18 |
 |
RENAULT |
Europa |
V6.00 |
19 |
 |
PEUGEOT |
Europa |
V3.04 |
20 |
 |
OPEL |
Europa |
V5.20 |
Num |
Vehicle Type ID |
Vehicle Type Name |
Respective Category |
Latest Version |
21 |
 |
MINI |
Europa |
V7.10 |
22 |
 |
LAND ROVER |
Europa |
V4.30 |
23 |
 |
EU FORD |
Europa |
V1.10 |
24 |
 |
DACIA |
Europa |
V2.00 |
25 |
 |
BMW |
Europa |
V7.10 |
26 |
 |
BENZ |
Europa |
V7.50 |
27 |
 |
AUDI |
Europa |
V6.10 |
1 |
 |
KIA |
Azja |
V2.00 |
2 |
 |
DAEWOO |
Azja |
V1.00 |
3 |
 |
ISUZU |
Azja |
V1.20 |
4 |
 |
TOYOTA |
Azja |
V1.03 |
5 |
 |
SUBARU |
Azja |
V2.00 |
6 |
 |
SCION |
Azja |
V1.03 |
7 |
 |
NISSAN |
Azja |
V2.01 |
8 |
 |
MITSUBISHI |
Azja |
V2.01 |
9 |
 |
LEXUS |
Azja |
V1.03 |
10 |
 |
INFINITI |
Azja |
V2.01 |
11 |
 |
HYUNDAI |
Azja |
V2.10 |
12 |
 |
HOLDEN |
Azja |
V1.01 |
13 |
 |
HONDA |
Azja |
V4.00 |
14 |
 |
ACURA |
Azja |
V4.00 |
15 |
 |
MAZDA |
Azja |
V5.10 |
2 |
 |
CHRYSLER |
USA |
V5.50 |
1 |
 |
GM |
USA |
V7.10 |
3 |
 |
FORD |
USA |
V1.10 |