Wymiana sprzęgła Kraków
Silniki we współczesnych samochodach mają coraz większy moment obrotowy oraz więcej mocy i w związku z tym sprzęgła skazane są na pracę pod coraz większymi przeciążeniami, co zmniejsza ich żywotność.
Niestety daje się zauważyć też coraz słabszą jakość sprzęgieł montowanych fabrycznie w samochodach.
W samochodzie występuje sprzęgło rozłączne cierne. Jest to element pozwalający na załączanie i rozłączanie napędu między silnikiem a skrzynią biegów.
Jeśli sprzęgło zaczyna ślizgać, staje się mniej sprężyste podczas dociskania go nogą, “łapie” nisko to oznacza, że moment obrotowy nie jest w pełni przekazywany na wałek sprzęgłowy skrzyni biegów i samochód nie przyspiesza tak, jak powinien.Wymiana sprzęgła w takim przypadku to konieczność.
Sprawdzamy, czy sprzęgło działa jak należy
Jak ocenić, czy sprzęgło wymaga już wymiany? Bardzo prosto – wystarczy postawić samochód na równej, prostej drodze, zaciągnąć hamulec ręczny i/lub wrzucić 3-4 bieg . Następnie spróbować ruszyć, delikatnie odejmując nogę z pedału sprzęgła. Jeżeli sprzęgło jest sprawne, silnik powinien od razu zgasnąć. Jeśli jednak usłyszymy niepokojące dźwięki wydobywające się z jego okolic i/lub samochód pojedzie, jest to wyraźny znak, że sprzęgło kwalifikuje się do wymiany.
Jeśli jesteście wyposażeni w silnik Diesla i w zakresie od 1500 do 2000 obr./min. słychać głośne drgania, to znak, że powinniśmy wymienić koło dwumasowe , które należy jak najszybciej wymienić, oczywiście razem ze sprzęgłem i jego całym osprzętem.
Co konkretnie się w nim psuje? Najczęściej okładziny cierne, które z czasem po prostu się zużywają i nie ma w tym nic niepokojącego – to normalne zjawisko występujące w każdym aucie. Oczywiście w jednym modelu elementy te wytrzymają ponad 100 000 km, w innym będą wymagały ingerencji mechanika już przy 50 000 km. Trwałość zależy od jakości i tego, czy ktoś, kto wcześniej już wymieniał sprzęgło, zrobił to prawidłowo. Czasami części te ulegają uszkodzeniu z powodu przegrzania, zaolejenia bądź defektu tarczy nośnej.
Jazda ze zniszczonymi okładzinami ciernymi może doprowadzić najpierw do zniszczenia koła zamachowego i tłumika drgań skrętnych, a następnie do poważnego uszkodzenia skrzyni biegów, a wtedy koszty wymiany sprzęgła będą jeszcze wyższe.
Zbyt lekko pracujący pedał zazwyczaj kwalifikuje do wymiany cały mechanizm, a niepokojące dźwięki w czasie dociskania pedału najczęściej świadczą o usterce docisku. Z kolei chrobotanie zwykle jest następstwem awarii jednej z poduszek pod silnikiem lub przekładnią, a także usterki łożyska oporowego.
Co przyśpiesza proces zużycia sprzęgła?
Jeśli chcemy jak najdłużej cieszyć się eksploatacją sprzęgła, musimy unikać błędów bardzo często popełnianych przez kierowców. Po pierwsze nie trzymać nogi na pedale sprzęgła, kiedy go nie używamy. Niektórym wydaje się, że w ten sposób będą mogli szybciej zmienić bieg. W praktyce takie zachowanie tylko przyśpiesza zużywanie się elementów ciernych.
Pedał sprzęgła nie powinien być również wciśnięty w czasie skręcania i dodawania gazu. Sprzęgło niszczy się, gdy często ciągniemy przyczepy lub przez „upalanie” auta w terenie. Częste ruszanie z piskiem opon to kolejny gwóźdź do trumny tego elementu.
Sprzęgła padają nieco szybciej także w autach po chip tuningu. Podnosząc moc i moment obrotowy , zmniejszamy trwałość sprzęgła . Chip tuning , który proponujemy( + 30 PS,+60Nm ) jest optymalną propozycją – nie obciąza sprzęgła zanadto .
Tania naprawa sprzęgła – raczej nie warto
W razie uszkodzenia jednego lub nawet kilku podzespołów całego mechanizmu nie trzeba od razu kupować nowych elementów, które w rzeczywistości i tak są często fabrycznie regenerowane. Aby nie wydawać tysiąca lub nawet kilku tysięcy na takie części, warto poszukać dobrego warsztatu zajmującego się profesjonalną regeneracją sprzęgieł klientów indywidualnych.
Metoda ta ogólnie nie jest polecana przez fachowców,ze względu na słabą trwałość .
Wymiana sprzęgła Kraków – ŁG auto serwis ,ul.Półłanki 30 , Kraków , 607 939 500
Wymiana sprzęgła Kraków Acura,
Wymiana sprzęgła Kraków Alfa Romeo,
Wymiana sprzęgła Kraków Aro,
Wymiana sprzęgła Kraków Aston Martin,
Wymiana sprzęgła Kraków Audi,
Wymiana sprzęgła Kraków Austin,
Wymiana sprzęgła Kraków Barkas,
Wymiana sprzęgła Kraków Bedford,
Wymiana sprzęgła Kraków Bentley,
Wymiana sprzęgła Kraków BMW,
Wymiana sprzęgła Kraków Bugatti,
Wymiana sprzęgła Kraków Buick,
Wymiana sprzęgła Kraków Cadillac,
Wymiana sprzęgła Kraków Chevrolet,
Wymiana sprzęgła Kraków Chrysler,
Wymiana sprzęgła Kraków Citroen,
Wymiana sprzęgła Kraków Dacia,
Wymiana sprzęgła Kraków Daewoo,
Wymiana sprzęgła Kraków Daf,
Wymiana sprzęgła Kraków Daihatsu,
Wymiana sprzęgła Kraków Dodge,
Wymiana sprzęgła Kraków Eagle,
Wymiana sprzęgła Kraków Ferrari,
Wymiana sprzęgła Kraków Fiat,
Wymiana sprzęgła Kraków Ford,
Wymiana sprzęgła Kraków FSO,
Wymiana sprzęgła Kraków Gaz,
Wymiana sprzęgła Kraków Geo,
Wymiana sprzęgła Kraków GMC,
Wymiana sprzęgła Kraków HDPIC,
Wymiana sprzęgła Kraków Honda,
Wymiana sprzęgła Kraków Hummer,
Wymiana sprzęgła Kraków Hyundai,
Wymiana sprzęgła Kraków IFA,
Wymiana sprzęgła Kraków Infiniti,
Wymiana sprzęgła Kraków Innocenti,
Wymiana sprzęgła Kraków Isuzu,
Wymiana sprzęgła Kraków Iveco,
Wymiana sprzęgła Kraków Jaguar,
Wymiana sprzęgła Kraków Jeep,
Wymiana sprzęgła Kraków Kia,
Wymiana sprzęgła Kraków Koenigsegg,
Wymiana sprzęgła Kraków Lamborghini,
Wymiana sprzęgła Kraków Lancia,
Wymiana sprzęgła Kraków Land Rover,
Wymiana sprzęgła Kraków LDV,
Wymiana sprzęgła Kraków Lexus,
Wymiana sprzęgła Kraków Lincoln,
Wymiana sprzęgła Kraków Lublin,
Wymiana sprzęgła Kraków Łada,
Wymiana sprzęgła Kraków Maruti,
Wymiana sprzęgła Kraków Maserati,
Wymiana sprzęgła Kraków Maybach,
Wymiana sprzęgła Kraków Mazda,
Wymiana sprzęgła Kraków Melex,
Wymiana sprzęgła Kraków Mercedes,
Wymiana sprzęgła Kraków Mercury,
Wymiana sprzęgła Kraków MG,
Wymiana sprzęgła Kraków Mikrus,
Wymiana sprzęgła Kraków Mini,
Wymiana sprzęgła Kraków Mitsubishi,
Wymiana sprzęgła Kraków Moskwicz,
Wymiana sprzęgła Kraków Nissan,
Wymiana sprzęgła Kraków NSU,
Wymiana sprzęgła Kraków Nysa,
Wymiana sprzęgła Kraków Oldsmobile,
Wymiana sprzęgła Kraków Oltcit,
Wymiana sprzęgła Kraków Opel,
Wymiana sprzęgła Kraków Peugeot,
Wymiana sprzęgła Kraków Plymouth,
Wymiana sprzęgła Kraków Polonez,
Wymiana sprzęgła Kraków Pontiac,
Wymiana sprzęgła Kraków Porsche,
Wymiana sprzęgła Kraków Proton,
Wymiana sprzęgła Kraków Renault,
Wymiana sprzęgła Kraków Rolls-Royce,
Wymiana sprzęgła Kraków Rover,
Wymiana sprzęgła Kraków Saab,
Wymiana sprzęgła Kraków Saleen,
Wymiana sprzęgła Kraków Sam,
Wymiana sprzęgła Kraków Saturn,
Wymiana sprzęgła Kraków Seat,
Wymiana sprzęgła Kraków Skoda,
Smart,
Wymiana sprzęgła Kraków Ssang Yong,
Wymiana sprzęgła Kraków Subaru,
Wymiana sprzęgła Kraków Suzuki,
Wymiana sprzęgła Kraków Syrena,
Wymiana sprzęgła Kraków Talbot,
Wymiana sprzęgła Kraków Tarpan,
Wymiana sprzęgła Kraków Tatra,
Wymiana sprzęgła Kraków Tavria,
Wymiana sprzęgła Kraków Toyota,
Wymiana sprzęgła Kraków Trabant,
Wymiana sprzęgła Kraków TVR,
Wymiana sprzęgła Kraków Uaz,
Wymiana sprzęgła Kraków Volkswagen,
Wymiana sprzęgła Kraków Volvo,
Wymiana sprzęgła Kraków Warszawa,
Wymiana sprzęgła Kraków Wartburg,
Wymiana sprzęgła Kraków Wołga,
Wymiana sprzęgła Kraków Yugo,